Toimitusehdot

Voimassa 6.4.2021 alkaen.

1. Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy Järvi Z Oy, Y-tunnus 0855699-4. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle.
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Verkkokaupan tarjoukset ja hinnat koskevat vain verkkokaupan kautta tehtyjä tilauksia.
Sopimusehtoihin ja niiden soveltamiseen sovelletaan Suomen lakia.

2. Tilaaminen

2.1.

Tuotteet tilataan verkkokauppamme kautta osoitteesta www.havuecollection.fi

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikean ja toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

2.2.

Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.

2.3.

Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen toimitusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa verkkokaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

2.4.

Järvi Z Oy on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Järvi Z Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

3. Maksutavat

Verkkokaupassamme on maksuvälittäjänä Paytrail. Maksutapoina ovat Paytrailin kautta saatavilla olevat maksuvaihtoehdot.

3.1 Verkkopankkimaksu

Käytettävissä on seuraavien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet, joiden kautta voit maksaa ostoksesi suoraan omalta tililtäsi.
Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki.

3.2. Korttimaksu

Korttimaksu onnistuu seuraavilla korteilla: Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express, Eurocard ja Diners Club.

3.2. Lasku- tai osamaksu

Halutessasi voit maksaa ostoksesi laskulla tai osamaksulla. Lasku- ja osamaksuvaihtoehtoina verkkokaupassamme on Collector tai Jousto.

3.4. Mobiilimaksu

Voit maksaa ostoksesi mobiilimaksuna MobilePay:llä.

4. Hinnat

4.1.

Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu havuecollection.fi -verkkokaupassa.

4.2.

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

4.3.

Tuotteiden hinnat sisältävät kuljetuksen Manner-Suomeen, ellei tuotteen kohdalla ole erikseen muuta mainittu. Manner-Suomen ulkopuolelle toimitus on maksullinen ja hinta määräytyy toimitusosoitteen ja -maan perusteella. Toimituksen hintaa Manner-Suomen ulkopuolelle voit tiedustella asiakaspalvelustamme.

4.4.

Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

5. Toimitusaika

5.1.

Osalla tilauksen tuotteista saattaa olla pidempi toimitusaika. Tilaus toimitetaan tällöin pisimmän toimitusajan mukaisesti. Järvi Z Oy on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Järvi Z Oy ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Järvi Z Oy ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

5.2.

Järvi Z Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

5.3.

Lähetämme tuotteita arkipäivisin, ma-pe. Toimitusaika riippuu varastotilanteesta sekä mahdollisista tuotekohtaisista poikkeavista toimitusajoista. Normaalisti paketin saapumiseen kuluu 2-6 arkipäivää tilauksen tekemisestä.

5.4.

Jos paketti ei ole saapunut 10 päivän kuluessa, etkä ole saanut tietoa mahdollisesta viivästyksestä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

5.5.

Jos tilaat muihin EU-maihin, ota ensin yhteys Järvi Z Oy:n asiakaspalveluun: info@havuecollection.fi

5.6.

Poikkeavista toimitusajoista tiedotamme asiakkaille henkilökohtaisesti. 

6. Toimitustapa ja toimituskulut

Toimituskulut sisältävät pakkauskulut ja rahdin. Toimitusosoite on sijaittava autoyhteyden päässä Manner-Suomessa (lossista lisähinta) ja sille on löydyttävä osoite. Muut toimitusosoitteet on sovittava erikseen.
Jos valitsit toimituksen kotiin saakka, kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle.
Pienemmät tuotteet, kuten tarvikkeet, toimitetaan pakettina asiakkaan valitsemaan noutopisteeseen.
Asiakkaana vastaat antamiesi osoite- ja yhteystietojen oikeellisuudesta.

6.1. Toimitusosoite

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan tarkan toimitusosoitteen. Järvi Z Oy ei vastaa seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa. Toimitusosoite on sijaittava autoyhteyden päässä ja sille on löydyttävä osoite.
Mikäli asiakkaan tilauksen yhteydessä antamissa tiedoissa on virhe, asiakas vastaa mahdollisista toimitukseen liittyvistä lisäkuluista, joita voi syntyä esimerkiksi toimituksen uudelleenohjaamisesta, tilauksen ylimääräisestä säilyttämisestä kuljetusliikkeen tiloissa tai tilauksen palautumisesta meille sekä mahdollisista uusista toimituskuluista mikäli tilaus lähetetään asiakkaalle uudelleen sen palautumisen jälkeen.

6.2. Toimitukset useassa eri lähetyksessä

Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 6.1. – 6.6. mukaisesti.

6.4. Toimituksen seurantakoodi

Pakattuamme tilauksesi lähetämme sinulle sähköpostitse seurantakoodin, jolla voit seurata toimituksen etenemistä.

6.5. Lähetyksen saapuminen ja luovutus

Mikäli valitsit toimitustavaksi kotiinkuljetuksen, kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse tai tekstiviestillä ja sopii toimitusajan tarkemmin. Huomaa, että saadaksemme sinuun yhteyden, sinun on ilmoitettava tilauksen yhteydessä oikea ja toimiva matkapuhelinnumerosi sekä oltava tavoitettavissa. Toimitus tulisi ottaa vastaan mahdollisimman pikaisesti, lähetyksen ylimääräisestä varastoimisesta kuljetusliikkeen terminaalissa laskutetaan erikseen.

6.6. Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota. Pakkauksen päälle näkyvät vauriot on ilmoitettava lähetystä vastaanotettaessa, koska tiekuljetuslakien mukaisesti rahdinkuljettajan ei tarvitse jälkeenpäin hyväksyä reklamaatiota joka koskee näkyvää vauriota. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.6.1.

Jos paketti on vioittunut kuljetusliikkeen käsittelyssä, on rahtikirjaan merkittävä maininta vauriosta ja pyydettävä merkintään kuittaus kuljettajalta. Tuotteen vauriosta on myös ilmoitettava välittömästi Järvi Z Oy:lle, sähköpostitse tai puhelimitse.
Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.6.2.

Mikäli lähetys on vaurioitunut noutopisteeseen toimitettaessa, ottakaa välittömästi kuvat vaurioista, ilmoittakaa meille asiasta ja toimittakaa kuvat vaurioista sähköpostitse osoitteeseen: info@havuecollection.fi

6.6.3.

Avatkaa pakkaukset heti, sillä ns. piilovauriot jotka eivät näy pakkauksen päälle, on reklamoitava rahdinkuljettajalle 7 päivän sisällä vastaanottamisesta. Ottakaa myös huomioon että myyjän on ehdittävä tehdä ilmoitus rahdinkuljettajalle ennen 7 päivän määräajan täyttymistä, joten on tärkeää, että ilmoitatte vaurioista viipymättä. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.7.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi Järvi Z Oy:lle. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 3 vuorokauden sisällä siitä, kun toimitus on vastaanotettu. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.8.

Epäselvissä tapauksissa, jos asiakas ei ole edellä mainittua näkyvää vauriota ilmoittanut rahdinkuljettajalle tai ilmoittanut edellä mainittua piilovauriota määräajan sisällä Järvi Z Oy:lle, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi. Myöhässä tehtyjä reklamaatioita emme valitettavasti voi ottaa käsittelyyn.

6.9.

Kuluttajakaupan sääntöjen mukaisesti Järvi Z Oy on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Järvi Z Oy;lle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

7. Henkilötiedot

7.1.

Tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan Järvi Z Oy:n asiakasrekisteriin. Tarkemmat tiedot asiakasrekisteristä, sen sisältämistä tiedoista ja niiden käsittelystä löytyvät Tietosuojaselosteesta.

8. Vaihto- ja palautusehdot

8.1.

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus verkkokaupasta ostetuille tuotteille. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista mallistojemme tuotteista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittatilaustuotteet tai muut asiakkaan toiveiden mukaan valmistetut tuotteet.
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.
Noutamatta tai vastaanottamatta jätetty lähetys ei ole palautus.

8.2.

Jos haluat vaihtaa tai palauttaa virheellisen tuotteen, ota ensin yhteys Järvi Z Oy:n asiakaspalveluun. Lähetämme sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

  • asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
  • sähköpostiosoitteesi
  • tilauksen mukana tullut palautuslomake, tilausvahvistus tai lähetyslista,

Palautusosoite: Järvi Z Oy, Järvisentie 14, 62500 Evijärvi.
Emme vastaanota palautuksia, jotka on lähetetty vastoin ohjeitamme.

8.3.

Palautusoikeus koskee vain ehjässä alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteen ja pakkauksen on oltava kunnoltaan täysin vastaava kuin toimitettaessa.

8.4.

Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

8.5.

Verkkokaupan 14 päivän palautusoikeus ei koske tapauksia, joissa asiakas käy itse myymälässä tilaamassa tuotteet.

8.6.

Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.9.

8.7.

Tuotteesta maksettu summa, josta on vähennetty palautuskulut, palautetaan 30 päivän kuluessa palautuksesta Paytrail–verkkomaksupalvelun kautta asiakkaan käyttämälle maksutavalle, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

8.8.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Järvi Z Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

8.9. Palautuksesta aiheutuvat kulut

Palautus on aina maksullinen. Asiakas vastaa tuotteen palautuskuluista toteutuneiden kustannusten mukaisesti. Palautuksen hinta vähennetään asiakkaalle palautettavasta, tuotteesta jo maksetusta summasta tai laskutetaan erikseen.

9. Takuu

Järvi Z Oy antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

9.3.

Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

10. Reklamaatiot

10.1.

Järvi Z Oy vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta aiheutuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on tehtävä kirjallinen huomautus rahdinkuljettajalle vastaanottohetkellä ja lisäksi ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 6.6. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.

10.2.

Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Järvi Z Oy vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Ensisijaisesti Järvi Z Oy:llä on oikeus korjata virheellinen tuote, toissijaisesti vaihtaa se toiseen vastaavaan tuotteeseen. Kaupan purku tulee kysymykseen vasta mikäli korjaus tai vaihto ei onnistu. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Järvi Z Oy:n asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Järvi Z Oy neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

10.3.

Järvi Z Oy ei vastaa:

  • Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneista vaurioista
  • Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
  • Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen pintakäsittelyn normaalista kulumisesta.
  • Normaalista puumateriaalin elämisestä
  • Hoito- ja huolto-ohjeiden laiminlyönnistä johtuvista virheistä.

11. Muut ehdot ja vastuut

11.1.

Järvi Z Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä.

11.2.

Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

12. Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Huom! Ongelmatilanteissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sinuun sähköpostitse, joten ilmoitathan oikean ja toimivan sähköpostiosoitteesi tilauksesi yhteydessä.

Osa myymistämme huonekaluista toimitetaan valmiiksi koottuna ja osa osissa. Mikäli tuotteen kuvauksessa ei mainita tuotteen olevan valmiiksi koottuna, toimitetaan tuote osissa.

Shopping Cart